پوکه ساختمانی (1401)

پوکه ساختمانی امروزه با گران شدن زمین در شهرهای بزرگ و روی آوردن شهرداری ها به تراکم فروشی برای کسب درآمد بیشتر برای تامین هزینه های جاری و همچنین میل و اقبال عمومی برای زندگی در ساختمان های بلند باعث توجه صاحبان سرمایه به این رشته از صنعت شده است. از شاخصه های مهم فعالیت در بخش ساخت و ساز به شکل ساختمان های بلند استفاده از مصالح سبک می باشد. به همین دلیل و خاصیت ذاتی پوکه های معدنی که سبک، مقاوم و غیر رسانا هستند انواع پوکه های معدنی بنابر کاربرد در جاهای مختلف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند که به پوکه های ساختمانی معروف هستند.

بخوانید : ساخت سوله با پوکه معدنی در تهران

 

پوکه های ساختمانی درچه بخش هایی از ساختمان کاربرد دارند؟

پوکه ساختمانی

 

از پوکه های سنگ ساختمانی به دو شکل در ساختمان ها استفاده می شود. به روش مستقیم و غیر مستقیم. در روش مستقیم پوکه بصورت مستقیم به سر کارهای ساختمانی برده شده و در کف سازی و شیب بندی یا کارهای دیگر بطور مستقیم استفاده می شود.

اما در شیوه غیر مستقم، با ارسال پوکه مناسب به کارگاه های مختلف تولید انواع بلوک ها و تیغه های سقفی و دیواری ارسال شده و پس از تولید انواع بلوک در اندازه های مختلف و ارسال آن ها به کارگاه ها و استفاده از آن ها برای دیوار چینی و استفاده در سقف های تیرچه بتونی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پوکه های معدنی بطور مستقیم بیشتر در چه جاهایی از صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. ؟

پوکه ساختمانی

 

امروزه از انواع پوکه در جاهای مختلف ساختمان ها استفاده می شود. مهمترین بخش های صنعت ساختمان که بطور مستقیم از پوکه در آن ها استفاده می شود می توان به کف سازی طبقات اشاره کرد. به دلیل آنکه در خیلی از موارد شبکه های مختلف گرمایش و سرمایش یا برق رسانی به جاهای مختلف از کف عبور داده می شود برای هم سطح کردن و آماده سازی برای فرش نمودن از پوکه های معدنی استفاده می شود.

 

همچنین برای کف سازی و شیب بندی آشپزخانه ها

سرویس ها هم متقابلاً از پوکه استفاده می شود. با این کار علاوه بر کم شدن وزن سازه این پوکه ها به دلیل نارسا بودن می توانند نقش عایق صوت و حرارتی را داشته باشند و بدین وسیله وزن نهایی ساختمان کاهش پیدا می کند.

از دیگر جاهایی که بصورت مستقیم و گسترده از پوکه در آنجا استفاده می شود. پشت بام ساختمان ها می باشد. چون برای شیب بندی و انتقال آب حاصل از بارش نزولات جوی نیاز به پرکردن سطوح شیب بندی شده جز ملزومات کار است که پوکه با وزن سبک و مقاومت بالا از نظر استحکام و به دلیل خاصیت ذاتی آن به عنوان یک سنگ آتشفشانی متخلخل خاصیت نارسایی داشته و می تواند در مقابل سرما، گرما و فشار مقاومت نماید.

 

همچنین استفاده از پوکه های معدنی در سازه های ساختمانی به دلیل سبکی وزن و حمل و نقل آسان می تواند باعث سرعت بخشیدن به کارو پیشرفت فیزیکی کار باشد.

همچنین به صورت محدود تر برای عایق کردن اطراف موتور خانه ها هم از پوکه استفاده می شود تا با قرار گرفتن پوکه بین جداره دیوار ها مانع از نفوذ گرما و سرما به داخل موتور خانه و تاسیسات شود. همچنین از پوکه های خاص برای استفاده در ستون های بتنی و فنداسیون ساختمان های بزرگ استفاده می شود تا علاوه بر سبکی استحکام کار هم افزایش پیدا کند. امروزه با وجود مراکز تولید و عرضه انواع پوکه های ساختمانی می توان با مراجعه حضوری و غیر حضوری نسبت به تهیه پوکه ساختمانی مناسب اقدام نمود

فوائد و مزایای استفاده از پوکه های ساختمانی

پوکه ساختمانی

پوکه های معدنی حاصل فعالیت و فوران کوه های آتشفشانی در سال های گذشته است که پس از فرآوری و آماده شدن به بازارهای مصرف ارائه می شود. پوکه های به خاطر وضعیت متخلخل و اسفنجی شکل خود بسیار سبک و مقاوم بوده و فشارهای مختلف و فرسایش بر روی کیفیت و کمیت آن ها تاثیری نداشته و می تواند باعث ارتقاء کار شود. همچنین خاصیت نارسا بودن پوکه های معدنی باعث می شود پوکه از خاصیت عایق حرارتی و صوتی برخوردار باشد. همچنین پوکه ها به دلیل آنکه در درجات بالای حرارتی ذوب شده و شکل گرفته اند در مقابل آتش سوزی و حرارت مقاوم هستند.

برای اطلاع از انواع پوکه های ساختمانی می توان با افراد کار آزموده و دارای سابقه کاری در این زمینه مشورت کرد تا بتوان از بهترین پوکه ها بر اساس نیاز موجود استفاده کرد.

برای خرید پوکه ساختمانی با کیفیت می توانید با شماره زیر تماس حاصل بفرماید

مهندس حبیب معظمی   ۰۹۱۸۶۸۴۵۱۵۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button